Den första veckan

Jag har avklarat den första veckan på praktiken, hemtjänsten centrala Norrmalm.

Hur har då min första vecka varit? Ja, det är minsann ovant att vandra omkring ute så mycket som jag har gjort denna veckan men det är nyttigt med både motionen och den friska luften!

Mitt lokalsinne är det sämsta så hjärnan har fått jobba hårt med att lokalisera alla gator och nummer men och alla namn på vårdagarna. Det är riktigt roligt med nytt och jag känner att all information kommer sitta som berget om ett tag!

För er som inte vet har jag kört en automat bil sen jag fick körkort och Skövde kommun har manuella bilar, jag känner mig ring rostig gällande manuell körning så jag ringde min pappa och fick till svar " men Fia, att köra bil är som när man lärt sig cykla, du glömmer aldrig hur man gör och du körde väl manuellt på Körskolan" och jag svarar " jo visst gjorde jag det, men man kan ju fundera på hur jag fick mitt körkort, det ser du väl bara på hur jag parkerar och backar". Riktigt roligt, hoppas någon vill övningsköra med mig lite, friska upp minnet.

Jag har kört manuellt en gång sedan jag tog körkortet och det var svägerskans stora café bil, en mardröms färd! Tur att det kvar en lördag morgon klockan sju och det var tomt på vägarna ;)

Nej nu är det dags att stänga ögonen, önskar alla en god natt med bra sömn!



Kommentarer
Angelika - mamma till William <3

Oj blir lite ovant då.. Hoppas det funkade bra ändå :)

2012-01-13 @ 22:49:20
URL: http://kotek23.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0