Middagsgäster, studier & läsglas

Hejsan kära läsare, haft en bra dag?

Jag har fortfarande små huvudvärk men jag hoppas att det försvinner direkt när jag får mina brillor! Mina ögon är inte alls vana vid att läsa och anstränga sig så pass mycket som jag gjort som senaste dagarna. Köpte mig ett par glasögon på Ö&B för 10.- , tempurära men jag vet inte, funkar inte riktigt bra!
Jag sitter hos Pappa och studerar, får passa på när dom semestrar. Härligt med egentid även om det innehåller en massa studerand. Funderar på om jag ska ta mig ett varmt bad innan bilen styr hemåt?

I helgen har stora dottern vart hemma, riktigt mysigt även om det bara handlar om en natt. Hon håller på med väldigt många sporter och dom flesta infaller på helgerna i staden som hon bor. Alva älskar sin storasyster och blir alltid lika glad när hon kommer och lika förvånad när hon försvinner på Lördagen men vi hoppas att hon kommer kunna spendera mera tid hos oss längre fram.

Igår besökte vi stellas lekland med barnen och kusinerna. Jag nös och nös och nös, riktigt kallt därinne men förståligt att dom behöver bra cirkulation i luften när många besöker. Max mat blev det efteråt och på kvällen bjöd blev det pizza för hela slanten. En riktig flöt dag men det får man lov att under helgerna !

Idag, denna härliga söndag med härligt höstväder. Solen stekte på balkonegn och jag njöt. Svärföräldrarna på hem på middag, fotboll och ipad spelande. Svärmor är galen paddan och önskar sig en i julklapp ;)
Vi bjöd på kött, potatiagratäng, sallad och min första egengjorda kantarellsås, mums!

Dags för ett beslut. Bad? Hem? Bad? Hem? . Nej det blir bad, får passa på när tillfälle ges!

Tack för mig och ha en fortsatt toppen kväll och sussa gott när det är dags för den biten av dagen... Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0