Mamma men också Sofia!

Kollade på "efter tio" morgonen som var och där tog dom upp synen på mammor som bland annat dricker vin när dom ammar samt lämnar bort barnen i tidigt ålder. Bloggerskan hade lämnat bort bebisen vid 6 veckor och då till en anställd barnflicka, det hade blivit hysteri över detta men nu kommer vi till det som gör mig förtvivlad! Allt ska "vara" jämställt i dagens samhälle och när pappan åkte på konferens när bebisen var tio dagar, drack vin i bebisens närhet då brydde sig ingen!
Pappan får göra som han vill utan att någon bryr sig men om mamman går ut för Egentid bryter ... Samman!
Alla är olika och man MÅSTE ta sig Egentid om man behöver för att må bra. Mår mamman bra mår bebisen/barnet bra!

Jag började jobba tidigt och alla frågade mig "vart är Alva?" - hos sin pappa! Efter att jag fick denna frågan säkert ett tjugotal gånger blev jag förbannad. - Hon har faktiskt en pappa också!

Samhället är inte så jämställt som många vill att det ska vara.







Kommentarer
tjockismamman

Självklart ska man ha egen tid absolut...annars går man typ under..

Nää det är inte så jämställt som man skulle vilja tro



Jaa vi mammor får ta egen tid utan några pekfingrar mot oss även om vi skulle vilja supa skallen av oss m.m. Alla reagerar nästan bara när det gäller mamman men inte när det gäller pappan...

2011-10-11 @ 23:17:06
Mikaela-Mamma till selma

säger detsamma vad vi mammor gör så blir de mycket frågetecken o när pappan gör något så blir de inga frågetecken.. har fått den frågan med om ja är i väg utan selma så frågar folk vart är selma? ja bara hos hennes pappa faktist.. man blir små förbannad på sånt!

2011-10-12 @ 10:43:47
URL: http://mikkanw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0