Studier upp över öronen..

..det är precis vad jag har! Har verkligen tagit mig vatten över huvudet, 100 % studerande med en dotter hemma som kräver mer och mer uppmärksamhet.

När onsdag kvällen är här startar mitt studerande till fullo. Under dagarna torsdag, fredag, lördag och söndagar måste all min fokus ligga på studierna men det är inte lätt när man vill ha helg med den lilla familjen, nära och kära.

Psykologi lektionen idag var riktigt intressant. Vi pratade om oskrivna regler i samhället, normer. Ett intressant samtalsämne som skulle kunna pågå i evigheter.

Jag råkade ut för en dam som hade riktigt brott i kassan, jag hann knappt lägga upp mina varor och betala innan hon stod bakom mig och tryckte på med kundvagnen, hon pressade ihop mina varor på bandet för att få plats med sitt. Fort skulle det gå för damen... Även om man är gammal kan man väl bete sig?

Finns det något värre när en främmande människa står så nära en i kön att man kan känna deras andning i nacken? Eller när någon främmande människa sticker ner handen i barnvagnen för att klappa din bebis?

Har ni råkat ut för någon som brutit mot normerna i samhället?
Vad tycker ni, vad får man bara inte göra?



Kommentarer
Angelika - mamma till William <3

Det där med oskriva regler är en skit intressant ämne. Nej fy... Inte sticka ner handen i barnvagnen. Nog med att man drar med sig alla gamlingar när man har han i famnen. Nej in i barnvagnen har de inte att göra.

2011-11-17 @ 23:31:30
URL: http://kotek23.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0