Känslosamt arbete




Jag tycker om mitt jobb hur mycket som helst och kollegorna ska ha många plus. Igår när jag gick till sängs tittade jag på en värmeljus tulpan och tänkte, den fick jag när jag fylle 20år utav mina arbetskamrater tillsammans med ett hemmagjort fint födelsedagskort med en massa kort på personerna som arbetar på Servicehuset Bagaren.
Två år har gått och jag har till sommaren arbetat på bagaren under 5år och 6år år sen jag var där första gången som feriearbetare. Tänk vad tiden går fort och jag trivs fortfarande som fisken i vattnet.

Jag jobbade igår kväll och det är känslosamt när någon av vårdtagarna mår dåligt som man tycker väldigt bra om. Igår fick jag höra , "Vi har haft många fina stunder ihop med prat men nu är det över, du ska vara glad över att jag kommer ihåg dig för det är inte många utav er som jobbar här som jag minns och tycker om, du kommer bli en underbar Mamma åt din dotter. Sov gott när du kommer hem Mamman (Personen kallar mig för Mamman) ! "
När jag fick höra detta tyckte jag om mitt arbete ännu mera när man får bekfäftat att man gör ett bra arbete och är omtyckt!

Sänder varma tankar till denna vårdtagaren !


Kommentarer
Sarah

Är du fast anställd på bagarn?

Skönt när man trivs =) Betyder såå mycket..

2011-05-16 @ 13:37:50
Sofia

Är inte fastanställd men har snart gjort alla dagar man måste innan dom måste fastanställa. Men ska jag få något måste jag läsa klart till undersköterska så det ska göras när Alva börjar dagis :)

2011-05-16 @ 13:40:55
URL: http://slundstrom.blogg.se/
Katja

Åh så ledsen jag skulle bli.. rörd och ledsen på samma gång.. Fint sagt av henne..



Daniel berättade efter fars bortgång, han kunde ju verkligen inte säga det innan, vilket jag förstår NU!



Samma dag som älskade far gick bort sa han till Daniel: Nu är det du som får ta hand om min dotter..



Så det skär i hjärtat..

2011-05-16 @ 13:54:51
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Martina

Så fint sagt!



Ska bli så kul att jobba på Bagaren i sommar! <3



SAKNAAAR!!!

2011-05-16 @ 18:39:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0