Storstäd och vårkänslor !




Vaknade vid 8.00 tiden och kände mig fortfarande väldigt trött då jag somnade sent för att vara mig. Väl uppe tittade jag på "Big Brother" som jag spelat in från gårdage, vilket sömnpiller! Tycker inte "BB" är rogivande men ändå tittar jag på det? I brist annat att göra ?

Som tur var ringde Mormor och undrade om jag var hemma och hon tittade förbi på en fika och jag hittade energin jag behövde för att komma igång med städningen. Snabbstädning av hela lägenheten och bara det gjorde att svetten rann från pannan, fick sedan för mig att storstäda köket. Tackar gudarna för svinto. Fläckarna på kaklet är puts veck! Skönt att få sådant gjort och speciellt nu innan bebis kommer.

Solen tittade fram och vädret blev alldeles underbart och det blev en promenad till Olivers dagis för att möta Annelie. Pelle stannade även till på arbetstid utanför dagis för att säga hej till Oliver som var ute och lekte. Blev sedan en promenad hem till mig för att fika på nybakade muffins.

När Annelie och Oliver hade åkt hem kände jag verkligen hur kroppen protesterade. Min graviditet är snart slut men har ändå inte lyckats lära mig att kroppen inte orkar med som innan jag blev gravid. Ryggvärk och helt slut i kroppen men fick ju ett rent och fint kök.

Jag är absolut inte den som klagar över min graviditet och har heller inte gjort det men nu börjar jag tröttna på surauppstötningar och halsbränna hela dagarna. Jag är fruktansvärt rastlös och vet inte vart jag ska placera all min energi, finns inte mycket mer hemma att göra och inte kan jag städa varenda dag. Nu är det 7 dagar kvar till beräknad förlossning och inte mig emot att den kommer snarast, vill ha våran bebis i famnen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0