Överlycklig !





Alva och jag var ensamma hemma mellan Fredag och Lördag, det gick kanon men min prinsessa hade fick ännu en gång ont i magen på Fredagkvällen men nu äntligen verkar det som om Bifidus ersättningen tagit sig genom systemet då hennes avföring ser ut som det ska hos små bebisar.

Under Fredagen gjorde vi ett besök på mitt jobb för Fredagsfika. Alla mina kollegor som var där tyckte Alva var vacker och såg ut som en liten docka, när man får höra sånt om sin bebis blir man så glad. Överlycklig! Eftermiddagen spenderade vi ute i Varola där jag blev bjuden på kasslergratäng hemma hos min Mor och Svärfar, inte speciellt roligt att laga mat till sig själv så Tony var i Helsingborg och fiskade. Idag var även min lillebror hemma som förövrigt kommer bli gudfar/fadder åt Alva. Han är så stolt över att han är hennes Gudfar/fadder!

Lördagen spenderades först hemma med morgonmys och sedan åkte jag och Alva hem till min Pappa där också min Faster och kusin och ett kusinbarn dök upp, himla roligt att träffa dom eftersom att det inte händer speciellt ofta!
Blev bjuden på mat hos pappa. Kyckling, ris och currysås, Mumma!

Idag är det Söndag och vi får se vad dagen har att erbjuda. Får besök av min moster Lotta och Kusin Lisa på eftermiddagen. Mammas Prinsessa sover nu och jag passar på att blogga. Tacos står på våran matlista, det ska bli mummsigt!

Känner att jag redan kommer sakna "solsidan" på Söndagar. På tal om solsidan, varje gång jag byter bajsblöja på min prinsessa tänker jag på när Ove åt "Bajsbaguetten", jag skrattar som attan inombords varje gång!
Ser fram emot den nya serien tre söndagar framöver och hoppas den är bra men inget kan väl slå solsidan? , "Stockholm-Båstad".

Ha en bra Söndag !


Kommentarer
TjockisMamman

Åh vad bra att det börjar släppa i magen på lill tjejen...

Bifidus e bra grejer alltså, den tipsen fick vi på NEO med våran första kille när han kom lite tidigt.. och körde den också med nr2 när inte ammningen funkade bra...



2011-03-28 @ 10:45:54
URL: http://tjockismammanpatjocken.blogspot.com
Anonym

Bästa tipset jag fått, tack så jätte mycket och det känns så bra nu när hennes mage funkar som den ska :)

2011-03-28 @ 12:35:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0