Kärleksmums !



Vecka 40+3 och fortfarande inga tecken på att våran bebis vill ut. Har nu börjat vänja mig vid tanken på att bebis kommer när den är redo och jag känner mig inte alls lika otålig mer än att ju mer tiden går desto mer hinner men tänka på förlossningen och om hur den kommer att bli. Jag är absolut nervös och det är inget jag kan sticka under stolen med men jag kommer vara glad så länge dom slipper sätta igång mig eftersom att jag hört att det inte ska vara någon höjdare!

Måste också tillägga att jag i går på förlossningen även kände våran bebis huvud. Ni som är gravida eller har varit vet ju att barnmorskan alltid känner om bebisen ligger fixerad med huvudet. Barnmorskan igår visade mig hur jag skulle känna, precis som dom gör och det var hur härfigt som helst. Ska prova hemma själv sen för att se om Tony också kan lyckas känna på huvudet :)

Jag vakande idag vid nio tiden men låg kvar i sängen fram till tio då jag kände att det var dags för frukost men efter att frukosten var uppäten blev jag fruktansvärt trött och hoppade in i duschen i hopp om att bli piggare men icke, somnade sedan om på soffan vid tolv tiden och sov fram till två, välbehövligt men kände mig fortfarande väldigt trött. Tog mig i kragen och klev upp för att äta mat så att vi sedan kunde åka till Maxi och vecko handla.

Att vecko handla är nog det bästa jag någonsin gjort. Varje Lördag/Söndag skriver jag ner vad vi ska äta varje dag under veckan och sedan skriver jag matlappen och jösses vad pengar jag sparat på detta. Blir oftast bara ett besök mitt i veckan för inhandling av bröd och mjölk. Väldigt skönt att slippa springa till affären varje dag för så roligt är det inte att handla mat ! Allt man behöver för veckans kommande mat finns hemma och det är underbart!

Blev väldigt rastlös i kroppen och bestämde mig för att baka, kärleksmums!
Nu är hela våran frys fylld med bakverk inför kommande besök när folket vill komma och hälsa på vårat underverk :)

Nu gör min älskade sambo våfflor som vi ska äta till solsidan, såg även att det är näst sista avsnittet vilket i mina ögon är sorligt, gillar verkligen den serien även om man kan bli väldigt frustrerad på den däringa Ove!





Ser väl mumsigt ut ?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0