Internationella kvinnodagen!




Idag är det den 8:e Mars och den Internationella kvinnodagen samt fettisdagen och två dagar kvar till beräknad förlossning !

Min dag har spenderats hemma med ett besök från Mamma på morgonkvisten, mysigt att Mamma tittade förbi!
Det märks att hon längtar mycket efter sitt andra barnbarn och jag förstår henne, tror hon längtar nästan lika mycket som jag och Tony : )

Senare på förmiddagen fick jag besök av Frida och Anton, dom hade köpt med sig kanelbullar och Chockladbollar. Anton kollade på Playhouse Disney och jag och Frida passade på att tala om allt mellan himel och jord!

Trots att det är fettisdagen har det inte blivit någon semla här hemma, känns som om jag redan förätit mig på dom under året som hunnit gå. Visst är det gott med semlor men inte för mycket, semla med vaniljkräm, inte madelmassa!

Min älskade har nu vart snäll och satt upp en hylla i köket där jag ska placera mina kokböcker, kommer blir kanonbra och hoppas nu att böckerna kommer mera till användning då man ser dom istället för att dom ligger i en låda och gömmer sig!

Resten av kvällen kommer bestå av tv tittande som vanligt och ikväll känner jag mig extra trött, känns som om jag skulle kunna lägga mig för natten nu men icke sa nicke för då vaknar jag väl hur tidigt som helst i morgon, säkert mitt i natten pigg som en lärka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0