Heldag med Annelie och Oliver




Dagen började med en promenad för att hämta bilden på Tonys jobb, det var kallt med uppfriskande. Bilen styrde sedan med hjälp av mig hem till Annelie och Oliver där det blev lite lek i väntan på att Annelie skulle hitta sina garanti papper till telefonen eftersom att hennes laddare gått sönder precis som min gjorde en gång i tiden. Pappret upphittat och det blev en snabb visit inne på BR leksaker för mig och Oliver medan Annelie gick till tre butiken.

Ett besök på barnkupolen och ännu mera lek för mig och Oliver medan Annelie fick hjälp i djungeln av bilbarnstolar, hon lyckades fastna för en och ska tillbaka en annan dag för att testa den i Tims bil.

Mellanmålet blev idag på Mc Donalds innan vi åkte vidare till Hjo och Hem och Hobby, alltid lyckas man hitta något och denna gång fick jag med mig ;

  • Två fina lila krukor till sovrummet
  • Två muffinsformsplåtar á 12 st / plåt
  • En Baby bok
  • Två fina turkosa ljuslyktor som jag använder som krukor
  • Mjuka näsdukar

Dagen har som sagt rusat iväg och när jag kom hem och slappnade av kom det både förvärkar och sammandragningar, känner nu att det är något på gång i kroppen vilket är skönt. Min graviditet har inte på något sätt varit jobbig men det börjar bli väldigt långtråkigt att vara gravid även om jag har det fullt upp mestadels av dagarna under veckan men det är just känslan av att man vill att det ska vara över och man vill ha sin lilla bebis i famnen. Jag är nu redo för att bli Mamma och vill att guldklimpen ska komma till världen även om jag börjar bli livrädd inför förlossningen.

Jag är verkligen dödstrött på kvällarna men när jag väl bestämt mig för att sova kommer energin och oron, oron över att jag ska vakna upp mitt i natten och allt satt igång. Att jag ska vakna upp av att vattney gått och jag har världs ont! Men som jag tänker, bebisen måste ut och nu finns ingen återvändo. Allt kommer kännas bra så fort man har sin nyfödning i famnen!


Nu ska jag fortsätta blogga vidare i ett annat inlägg, känner att jag måste få "bort" lite av frågeställingarna men nu är det inte många kvar och ska förhoppningsvis hinna klart innan bebisen bestämmer sig för att komma ut till Mamma, Pappa och storasyster !

Måste lägga ut en bild på helt nya Musik mobilen jag vann på tradera häromdagen. 200:- + frakten 50:- . Billigt tycker jag eftersom att den inte är begagnad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0