Första tiden!




 

Idag är Mamma och Pappas lilla prinsessa 1 vecka, tiden går så fort! Jag är hur lycklig som helst över att denna prinsessan kommit in i vårat liv och jag älskar henne över allt annat. Under hela mitt liv kommer jag finnas här för henne i alla lägen! ♥


Alvas första ankomst hemma var Fredagen den 18:e Mars då vi fick permission hemma över helgen. Hela helgen fick galant, hon är väldens snällaste som bara gnyr när hon vill ha uppmärksamhet. Första riktiga gråtet i hennes liv kom hemma Lördagen den 19:e klockan 22.00 på kvällen bara för att hon fortfarande var hungrig men det gick över lika fort som nappflaskan kom i munnen.



Helgen har varit fullspäckad med gos med hennes storasyster Naomi som förövrigt säkerligen är världens stoltaste storasyster. Hon vill hela tiden vara med, kvittar om det är blöjbyten eller spyor, allt vill hon hjälpa till med. Det har blivit besök hos hennes Mormor samt Farmor och Farfar.



Måndagen den 21:a Mars var det dags för fotografering på BB så idag Tisdag var vi med i tidningen. På Måndagen träffade Alva läkaren ännu en gång, trejde gången på BB och allt såg kanon ut och under helgen hade Alva gått upp 100g vilket läkaren och barnmorskan tyckte var kanon och skönt var väl det och vi blev utskriva från BB men dom ville att vi skulle boka en tid på BVC senare i veckan för en extra kontroll, på Torsdag blir det ett besök på BVC.



Alva sover jättebra under nätterna och jag får väcka henne för i alla fall ett mål med nappflaskan men då ska gudarna veta att det går trögt, hon somnar mitt i allt men då är det inte mycket att göra tyvärr och hon får fortsätta sova. Alva äter nu mellan 40-50ml ersättning mellan var trejde och fjärde timma sen får hon inte i sig mera, barnmorskorna önskar att hon ska äta lite mera men när ens bebis blir mätt kan man inte så lätt tvinga i dom ännu mera. Alla bebisar är olika och äter olika mycket.



Måste också tillägga att det går bättre och bättre med Oliver (Alvas kusin), i början var han väldigt svartsjuk men inte så konstigt eftersom att han fått all uppmärksamhet under två års tid men i går var han verkigen urgullig! Han hjälpte mig att hålla i Alvas nappflaska, han ville ge sin napp till henne samt när Alva gnydde gav han bort skrulle till henne. Skrulle är det käraste han har, en snutte.



Idag på eftermiddagen var Alvas gammelmormor, Gammelmoster Anita och Gammelmorbror Ari på besök och självklart tyckte dom att hon var liten och ursöt. Alva fick nog världens största Hello Kitty utav gammelmorbror, ska försöka lägga upp en bild på den i morgon!

 

Hej då



Kommentarer
Mia

Tack, jag älskar designen.. :) åh Alva är såå söt.. längtar till vår bebis kommer på våren 2014 när skolan är färdig.. suck.. men tills dess har vi ju Maximus att ta hand om ;D

2011-03-22 @ 20:45:50
URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/
Alexandra

Ni var urgulliga i tidningen! :)

Hoppas allt är bra med er?

Kram

2011-03-22 @ 20:57:49
URL: http://nattstad.se/AlexandraAndersson
jane

Hello Kittyn vill jag gärna se en bild på!:)

2011-03-22 @ 21:43:25
tjockismamman

kommer ihåg det där med flaskamatning med mina killar...väkte nog aldrig mina barn på nätterna om de inte vakna själv...

Men man behöver inte oroa sig att de inte får i sig vad det behöver, de säger till när de är hungriga med besked och då gäller det vara snabb..



urgulliga foto på lilla alva...

2011-03-23 @ 08:13:44
URL: http://tjockismammanpatjocken.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0