Beräknat födelsedatum!




Idag är det äntligen den 10: Mars, dagen vi längtat efter i nio månader men ännu finns det inga större tecken på att våran lilla vill lämna livmodern. Får se hur många dagar jag går över tiden. I morgon blir det ett besök på MVC för en kontroll och förhoppningsvis har magen min vuxit lite annars blir det en tillväxtkontroll ute på kärnsjukhuset. Magen har legat på 32cm i ca 1 månad! Tycker dom borde satt mig på en tillväxtkontroll tidigare. Vad tycker  ni ?

Min dag startade klockan sju med ett inspelat avsnitt av Big Brother vilket i mina ögon bara blir tråkigare och tråkigare men ändå tittar man, konstigt det där. Klockan nio tog jag mig ut till Skultorp och cafet för att fördriva tid med svägerskan, det blev en massa prat och frukost. Det var en lugn dag på Cafet så det slutade med att deras ena aställda fick vara själv medan vi åkte in till staden och sedan vidare till Thai House för lunch buffe och det var minsann gott, första gången jag var där och åt. Vidare mot sängjätten för att provligga några sängar eftersom att Emely och Rickhard bestämt sig för att köpa ny säng. Trevligt att lära känna svägerskan bättre, Faster till min kommande barn ! :)




Väl hemkommen till min sjukling som idag åkte hem från jobbet, verkar som om han fått någon influensa. Håller tummarna för att han blir frisk innan våran lilla bebis bestämmer sig för att titta ut!

Blev ett kort besök hemma hos min syster innan vi skulle lämna Oliver hos Pappa en sväng då vi bestämde oss för att åka till våran mormor och basta. Oliver gillar verkligen inte att basta så det är inte ens någon idé att försöka. Som Annelie säger, innan han själv kan säga till att han vill!

Det var helt underbart att basta och väl hemma hos våran Pappa blev vi bjudna på mat, alltså Thaimat för min del igen men det kvittar eftersom att det är väldigt mumsigt!

Här har det alltså varit full rulle hela dagen lång och jag känner mig nu helt slut i kroppen. Börjar känna av värk i ryggen samt höfterna. Kanske är det något på gång? Nästa att får den lilla komma för nu vill jag sova hela natten lång och helt utan att vakna av surauppstötningar! ;) . Jag är helt facinerad över att jag har så mycket energi, hur orkar man hålla igång på detta viset nästan varje dag när jag snart ska föda? Börjar nästan tro att dom beräknat fel datum ;)

God natt och sov gott :)
Bebisen lever loppan men jag ska nog lyckas somna även om jag kan ligga hur länge som helt och känna på magen och putta på bebisen fötter, häfigt när han/hon puttar tillbaka! :)





Kommentarer
Alexandra

spännande att du börjar få värk.. Det är ju ett ganska tydligt tecken på att det snart är dags :D

Du kanske orkar hålla igång så mycket för att du har i bakhuvudet att det kan sätta igång förlossningen också? ;)

2011-03-10 @ 23:27:48
URL: http://nattstad.se/AlexandraAndersson
Anonym

Ju mer man gör desto fortare går tiden i alla fall, vill hinna med så mycket innan bebis kommer :)

2011-03-11 @ 22:26:06
Sanne - Mamma till Lykke

Fast det är vanligt med sf-måttet fsst kanske inte så länge.. Hoppas det blir bebis idag då :-)

2011-03-12 @ 07:22:35
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0