Översvämmning av känslor




Får dåligt samvete när jag har betett mig som en skitstövel, jag tycker synd om min älskade som får ta emot all skit men när alla känslor kommer på samma gång kan jag inte kontrollera det. Ledsen, deprimerad och förbannad.

Jag blev ledsen och förbannad över att jag inte längre har kvar samma energi som innan jag blev gravid, jag orkar inte längre fixa och dona hemma utan att jag blir helt färdig i kroppen och det känns som om jag skulle kunna sova i flera dagar. Jag blev ledsen och förbannad över att Tony inte ser själv att jag inte orkar. Jag vill att han ska se med egna ögon vad som behövs göras utan att jag ska behöva tjata, speciellt nu när jag själv inte har samma energi kvar. I vanliga fall har jag inga problem med att fixa det mesta hemma eftersom att jag tycker om fixa i vårat hem. Jag mår dåligt om vårat hem är rörligt, massa disk och saker ligger överallt.

Jag blev deprimerad över att mitt liv aldig mera kommer vara som förr, fatta mig inte fel. Jag vill verkligen ha mitt barn och kommer aldrig att ångra den biten !

Detta har hänt mig några gånger under graviditeten och jag mår fruktansvärt dåligt efter, dels för att den jag älskar mest får stå ut med det. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom och jag måste börja se vad han gör och inte lägga så mycket energi på vad han inte gör.

Att förlossningen närmar sig gör det inte lättare. I natt så drömde jag också en mardröm om förlossningen.
Jag hade tagit så mycket lustgas att jag inte mindes min graviditet, min bebis var så stor att alla tänder redan hade kommit. Usch, vill inte oroa mig så mycket inför förlossningen!

Jag älskar Tony och vill leva ihop med honom för resten av mitt liv,
han kommer bli världens bästa Pappa åt mitt Barn !















Kommentarer
Linda

Jag vet precis hur du känner vännen och jag lovar att din kille ser, men ibland MÅSTE man tjata för dom e inte snabba :)Troligen är din kille nästan lika orolig som du inför förlossningen men kanske inte erkänner det, killar kan ju inte visa sig svaga när d kommer till vissa saker ;) Det kommer gå jättebra under din förlossning, klart du e orolig o funderar på mycket..



Din depression kommer mest troligen avta eller troligen försvinna helt så fort du har fött o ser ditt lilla knytte :))



Läser o väntar på att få höra att det är på gång.. Lycka till åt er båda <3



Kramar Linda

2011-02-10 @ 19:02:22
URL: http://www.leyasmatte.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0