Tillbakablick




Måndag den 21/2

Kände mig inte alls pigg på morgonen, näsan var täppt och jag alldeles för trött men jag åkte ändå ut till Väring på förmiddagen till Frida och Anton för lunch och fika. Spaghetti och köttfärsås och sedan hemmagjord rulltårta och chockladbollar som jag köpte med mig.

Dagen fick fort fram tills den dåliga nyheten kom (vill inte nämna något på bloggen) men jag försökte förtränga och följde med Frida och Anton till Coop Forum och handlade lite.

Väl hemma var jag väldigt trött men lyckades inte somna så Annelie och Oliver tog en promenad till mig efter jobbet och upphämtning på dagis. Jag bor inte speciellt långt ifrån Oliver dagis men det tog en stund med dom små benen att ta sig hit. Jag blir alltid lika glad när dom tittar förbi. Vi frikade smörgås och pepparkakor och Oliver ville ha hela burken för sig själv så han åt från många och sedan lade tillbaka dom i burken men vad gör det? Det lilla charmtrollet får göra nästan vad han vill hemma hos Moster :)




Tisdag 22/2

Idag var förkylningen ännu sämre men inte stoppade det mig från att spendera tid med min barndomskompis Felicia, vi träffas tyvärr allt för sällan men det när det väl händer är det alltid lika trevligt.

Jag hämtade henne hemma för vi åkte en sväng till Ö&B och pga en vattenläcka på Norrmlam tog det en halvtimma från Stenvägen till Ö&B men roligt hade vi och jag skämde ut mig totalt. Inte visst jag att bilen framför mig hade en kö framför sig ända ner till Arla och där tutar jag på honom som en galning att han ska köra! Bilen framför var nämligen ganska stor så det syntes inte. Efter turen till Ö&B , rusta och Chili blev det en fika hemma hos mig. Jag körde sedan hem Felicia och åkte förbi Annelie och Oliver och sa Hej!

Efter maten fick vi för oss att hälsa på ute i varola en sväng. Jag, Annelie och Oliver. Väl där ute  blev det en massa lek och fika! Känns som om jag fikat hela dagarna men vad gör det, fika är mumsigt!

Väl hemma igen kände jag mig allt sämre och det blev bara slapp på soffan framför "Sofias Änglar"



Onsdag 23/2 (Idag)

Har vaknat 4 gånger denna natten pga denna jäkla förkylningen. Nästan är täppt och halsen är torr som en öknen! Avkyr att vara sjuk, all energi bara försvinner och jag vill göra så mycket här hemma innan bebisen anländer. Jag vill rensa i skåp och lådor från saker vi inte behöver.

Från sängen till soffan där jag sedan legat hela dagen med täcke och kudde samt huslållspapper och nässpray, allt som behövs för att kurera sig lite extra.

Idag ska jag bara äta rester från gårdagen, lasange och sallad ska även försöka skriva lite ur "frågeställningarna" tycker frågorna bara blir tråkigare och tråkigare men bäst att göra klart det dels för er läsares skull men också min egen. Kan vara roligt att läsa det längre fram i livet.

Om jag orkar senare ikväll ska jag till Caroline på en fika efter att Milo lagt sig så jag inte smittar honom men det beror helt på hur jag mår. Som det är nu får det nog bli en annan dag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0