Mödravården, Två gånger på en dag !


Dagen började med ett besök på mödravården för "provtagning" (Stick i finger samt vikt). Alla värden såg jättebra ut och jag kan nu börja äta 100g järn om dagen i stället för 200g, vilket känns skönt!

Min vikt ligger nu på 80,8 Kg vilket innebär att jag gått upp 20Kg (startade på 61Kg) under min graviditet men det är inget jag oroar mig över mer än att det får bli väldigt många promenader när bebis kommit till världen. Undrar om jag hinner bli fit innan sommaren 2011 ? ;)


Jag tog en tripp ut till Varola och hälsa på Mamma med lite "Alla hjärtans dag fika". Blev kvar där tills det var dags att åka hem för att fixa mat, trodde jag ! Visade sig att det inte fanns något vatten hemma, blev arg som ett bi och fick äta flingor i stället.

Mödravården igen men denna gången för att träffa barnmorskan, allt såg bra ut. Hjärtslagen låg på 132 och magen var nu 32 cm. Har hört att man kan lista ut vad det blir för kön med hjälp av hjärtslagen men inte jag, hjärtslagen har legat på allt det bara går känns det som.

  • 128 hjärtslag
  • 130 hjärtslag
  • 148 hjärtslag
  • 158 hjärtslag
  • 138 hjärtslag
Vad tror nu att det blir för kön på våran bebis ? :)




Kvällen kommer nu bestå av mys med min älskade, ha en fortsatt bra alla hjärtans dag!


Kommentarer
linnea

det blir nog en liten fia-tös tror jag ;) puss hjärtat

2011-02-14 @ 21:22:15
Angelika Gravid i vecka32

Mysigt, ska till MVC på onsdag :) Jag började med vikt på 87-88 och ligger nu på ca 81. Men jag tror du väntar en tjej :)

2011-02-14 @ 21:54:00
URL: http://kotek23.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0