Frågeställning - Dag 8




Ett Ögonblick

Det finns en massa bra och roliga ögonblick i mitt liv och jag ska nämna tre.

  • Körkortet - Jag började redan vid 16 års åldern. Körde bra men i perioder med långa uppehåll. Gick en teorikurs men efter det stannade allt upp. En trafikolycka när jag var 18 år var också boven i dramat, vågade inte köra bil längre även om jag "bara" blev påkörd när jag cyklade! Vintern 2010 bestämade jag mig för att satsa ordentligt och det gjorde jag, körde flitigt på körskolan och pengarna gick som smör i solsken. Våren/sommaren var det dags för finslipningen. I början på Juli var det dags för teorin och uppkörning. Körningen gick på första försöket men terorin skrev jag två gånger. Första gången var jag gravid i månad 2-3 och mådde något fruktansvärt. Andra gången var det spänt, skulle jag klara det hade jag mitt körkort. Jag hade nämligen fått vänta en månad på ny teoritid efter att jag klarade uppkörningen. Jag tryckte på rättarknappen på datorn och det visade 53 poäng, trodde inte mina ögon men fredag den 13:e augusti 2010 så lyckades jag äntligen få mitt efterlängtade körkort! :D

  • Gravid - Jag kissade på stickan och vågade sedan knappt kolla, jag var så spänd i hela kroppen. Väldigt många tankar flög igenom mitt huvud, jag vill men är jag redo? Är vi redo? Kommer jag bli en bra Mamma? . Stickan visade Positivt, känslan som gick genom min kropp vid det ögonblicket går ine förklara. Jag kände mig hur glad som helst men samtidigt lite förtvivlad, hela mitt liv kommer förändras. Är jag redo för det? Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att föda, längtar så otroligt efter våran lilla nykommling. Tänk att det redan gått nio månader? Tiden har gått så fort.

  • Roligt Minne - Detta minnet dök upp i mitt huvud för någon dag sen och kände att jag måste dela med mig. Jag gick på lågstadiet i Skultorp. En morgon hade vi försovit oss och det blev väldigt stressat innan jag och Annelie skulle bege oss iväg till skolan, vi brukade gå själva. Denna morgonen ropade Mamma ut genom fönstret. "Fiiiia, Du har glömt dina byxor". Jag tittar ner och där är jag på väg till skolan i, långkalsonger. Blev att springa upp till lägenheten och hoppa i ett par byxor! Jag skrattar så jag nästan gråter när jag tänker på det, fruktansvärt roligt och jag minns det som om det vore igår. Hoppas jag gav er ett gott skratt ;) Hahahaha!


Detta var tre ögonblick som jag ville dela med mig utav, hoppas ni fick bra läsning ! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0