Frågeställning - Dag 3




Djur

Trots att jag har pälsallergi har det funnits en del djur i mitt liv.

Djuren hemma hos min Mamma och Pelle:

Pelle är Jägare vilket innebär att man måste ha jakthundar, vi hade några samtidigt som bodde utomhus. Lisa, Juni, Mitzi som tyvärr gått bort. Zorra och Ajax som är bröder och nykommligen Jassa som kom för några år sen.

Min syster hade en kanin som också den bodde utomhus, Snuttan. Jag hade en hamster som min syster för det mesta tog hand om, Fiffi hette hon.

Vi hade den mest underbaraste katten, Nollan. I höstas lämnade han oss efter 20år i livet. Saknar Nollan väldigt mycket. Jag kallade även Nollan för "Katten Gustav" då han verkligen älskade lasange !

Efter Nollan kom Minus in i livet men känner inte honom på samma sett eftersom att vi inte bott ihop. Minus är en väldigt livlig liten kattunge men som nu ser fullvuxen ut.

Nollan


Minus




Djuren hemma hos Pappa:

Det första djuret som tog plats i Pappas hem var en majsorm, Carl-David. Carl efter Pappa och David efter min bror. Det var en väldigt snäll orm som fick komma utanför sitt terrarium en gång per dag. När Carl-David dog fick Pappa för sig att skaffa en ny orm, samma art med samma namn. Fantasifullt?
Den nya Carl-David kunde vi inte ta upp på samma sett eftersom att han ofta bet! Minns en gång när den nya Carl-David bet min lillebror i läppen!

Vi hade också två underlater. Knut och Gudrun. Dom fick flyga fritt i lägenheten i bland eller så kanske det var så att dom smet? Minns inte riktigt.


Bild på Majsorm, dock inte på våran. Hittade bilden på Google.se


Djur sedan jag flyttade hemifån år 2007:

Har inte existerat, vilket är bra då allt i mitt liv blev bättre utan djur.
Min sambo vill att vi ska skaffa hund men det får bli om vi flyttar till ett hus så hunden kan vara ute så mycket som möljigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0