Frågeställning - Dag 19




Min Barndom

Vi är tre syskon med en bra uppväxt, visst vi fick inte allt vi pekade på men vi fick så mycket kärlek vi bara kunde av Mamma, förstår inte att Mamma orkade med tre barn och vara ensamstående. Det är starkt men tyvärr var det svårt att förstå när man var yngre.

Boende med Mamma på veckorna och Pappa varannan helg. Först boende i Ryd med Mamma och Pappa. Sen Skultorp och sedan Varola med Mamma. Pappa bodde fortfarandekvar i ryd tills han sedan flyttade till Havstena.
Hos Pappa i ryd varannan helg trivdes jag inte så bra, jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag inte trivdes. I skultorp trivdes jag jättebra och när vi skulle flytta ut till Varola blev jag väldigt ledsen men efter en tid där och lite anpassning gick det också bra, speciellt på sommaren.

Jag trivdes bra i lågstadiet där jag hade min bästa vän Felicia, vi umgicks jämt. Både i skolan och på fritiden och aldrig tröttnade vi på varandra. Underbart! Fortfarande idag träffas vi även om det inte alls är lika ofta. Skönt att ha en sån vänskap som aldrig rostar :)

I min barndom hade jag väldigt mycket eksem och då menar jag mycket vilket gjorde att självförtroendet inte var det bästa. För att passa in någonstans i skolan hamnade jag hos "dom coola som röker , skolkar och super varje helg" men vad gjorde det då? jag hade någonstans där jag passade in, jag var inte perfekt och det var inte heller någon av dom enligt "alla andra" på skolan som ansåg att man inte skulle supa och röka. Idag när jag tittar tillbaka på tiden borde jag ha valt en annan bana även om jag trivdes i stunden men en annan bana hade kanske gett mig en bättre framtid? Bättre betyg som hade lett mig till ett bättre jobb idag?
Nog om det tänkandet, bara jag själv som kan ta mig i kragen och komma någonstans när jag vet vad jag vill göra!


Mamma, Annelie , David och Jag när vi bodde i ryd.





Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om gällande min barndom? Något ni läsare vill veta? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0