Frågeställning Dag - 18




18 år

När jag var 18 år flyttade jag hemifrån till en mysig liten etta med dusch i källaren på Norrmlam. Det var helt underbart att flytta hemifrån, jag kände mig så fri. Innan bodde jag ute på landet i Varola och där hände inte mycket,  gick knappt några bussar in till stan. Tänk vilken skillnad att då flytta till Norrmalm där allt fanns utanför dörren med gångavstånd!

Jag jobbade på Servicehuset Bagaren samtidigt som jag kämpade på med skolan, gick handelsprogramet på Västerhöjdsgymnasiet. Det var en väldigt intensiv tid men jag trives som fisken i vattnet.
Jobb, skola, jobb och skola, allt för att ha råd med sitt eget hem och det var värt det.

Helgerna bestod ofta av att jobba och festa om vartannat men på den tiden när man var ung gick allt man kunde festa hela nätterna och ändå orka jobba dagen därpå. Det är något min kropp aldrig skulle orka med idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0