Frågeställning - Dag 11




Jobb - Servicehuset Bagaren

2006 - Jag fick ett sommar jobb genom kommunen som "piccolo" på servicehuset bagaren, under fyra veckor skulle jag sommarjobba där. Jag fick prata med dom gamla, promenera, läsa tidningar men också följa med vårdpersonalen under deras arbete. Trivdes jättebra och alla var så trevliga och kände verkligen att jag vile komma tillbaka, på ett eller annat sätt. Jag pratade med chefen om att jag gärna ville komma tillbaka och hon sa att jag var tvungen att fylla 18år först och tur är väl att jag fyller så tidigt som i Januari och jag fick komma tillbaka redan sommaren efter fast då som sommarvikarie.

2007 - Första sommaren som sommarvikare på Servicehuset bagaren och jag trivdes som fisken i vattnet och sedan dess har jag stannar kvar som timvikarie och från det att jag fyllde 18 år jobbade jag som timvikarie. Jobbade samtidigt som jag kämpade på med skolan eftersom att jag valt att flytta hemifrån som 18åring.

2008 - Året jag tog studenten. Jag blev på bagaren ännu ett år som sommarvikare, sista året tänkte jag!

2009 - Hela 2008 har gått och vi är inne på ett nytt år på servicehuset bagaren och herregud vad jag trivdes.

2010-2011 - Åren har nu gått som ni ser och jag har inte lyckas komma i en annan riktning i livet men har aldrig känt att jag behövt. Har trivts så bra på jobbet och med alla arbetskamrater. Tror inte det finns någon bättre arbetsplats.


Den 31 Januari 2011 gjorde jag min sista dag innan det är dags för mig att bli Mamma och visst längtar jag väldigt mycket men saknar också jobbet. Jag är inte en person som kan gå hemma hela dagarna utan att göra något. Jag blir så fruktansvärt rastlös så att jag sover bort dagarna i stället.

När våran lilla bebis kommit tillvärlden och vi alla mår bra och rutinerna är på plats är det tänkt att jag ska spara på mina mammadagar genom att jobba kvällar och helger sen ska ju Tony också vara hemma med våran guldklimp men då är jag mer inne på att börja plugga igen. Men frågan är bara till vad? Kan ju inte jobba som timvikarie för resten av livet!


Åren går fort när man har roligt och trivs på sin arbetsplats !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0