Mellan himmel och jord!

Jag ser att det var länge sedan sist, mitt och familjens liv flyter på i lagom takt med studier, hushållsarbeten, nöjen och en man som är nyopererad med sina vänner kryckorna intill sig tjugofyra timmar om dygnet!
Jag hoppas att ni alla mår bra!

Vad har hänt sedan sist? Det känns som att jag får fundera en stund, dagarna flyter ihop med varandra. Den efterlängtade snön kom och den försvann men en tur med pulkan hann vi med innan grönskan hittade tillbaka och Alva älskade pulka turen runt kvarteret.

Jag har kört mormor med väninna på fest, spenderat ett flertal timmar hos pappa framför datorn. Litervis med kaffe har intagits hos svägerskan tillsammans med underbara människor!

Julbak och julpyssel blev det massvis av en söndag med släkt från mannens sida, riktigt mysigt men som man säger "för många kockar blir en soppa?" haha känns som om det inte blev riktigt rätt!

BVC besök och älskade dottern är inom dagarna nio månader och väger 7300g, en lagom liten lax som moffa säger. Absolut på skoj för er som kanske inte förstod det ;)

Storasystern i hemmet har vart hemma en hel helg och lillasystern älskar det. Dom leker och stojar och skrattar mest hela tiden. En underbar känsla med syskonkärlek även om det skiljer lite mer än sju år!

Jag hämtade min lillasyster och systersonen på stationen igår och den lilla älskade gossen sprang upp i famnen på mig när hans ögon skådade mig ståendes på perrong två.

Det har säkerligen hänt massvis med mera roligheter men inget som dyker upp i huvudet i denna stund!

Detta blev ett långt inlägg, borde lägga upp bilder någon dag också. Önskar alla en god natt med sömn, får se hur det blir med min nu när BVC råder oss till att avvänja Alva välling om nätterna. Kom gärna med tips?



Kommentarer
Angelika - mamma till William <3

Efter att William var sjuk så vill han inte ha nått i flaska just nu så vi testade att ge gröt till kvällen istället för vällingen och då sover han mycket bättre än bara med bröstmjölk i magen under kvällen. Kanske är gröten mer mättande än välling. Vet inte :)

2011-12-12 @ 22:52:05
URL: http://kotek23.blogspot.com
Erika - Mamma till Tino

Har hört att gröt och vällingen är desamma. Vi har tyvärr inte haft stora problem med mål under natten. Någon en staka gång när gossen har varit sjuk, har han velat ha flaskan. Fick råd från BVC-tanten att ge han vatten i en flaska. Här har det funkat i alla fall. Hoppas att det löser sig.

Ses på torsdag <3

2011-12-12 @ 23:50:17
URL: http://eeaberg.blogg.se/
Angelika - mamma till William <3

Han gör nog det snart :) känner mig så jädra dum bara. Att jag inte gett "tillräckligt" med mat hemma heller men men. :)

2011-12-13 @ 17:56:18
URL: http://kotek23.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0