God natt och god jul !

Det börjar närma sig nästa dag, en dag närmare julafton. Jag fick en kommentar om att det "blir vad man gör det till" gällande julkänslan som inte fanns och visst stämmer det men jag har aldrig hurrat över att julen närmar sig. Jag vet inte varför men julen för mig är stress och en massa måsten med julklappar hit och dit men i år är klapparna klara sedan länge och jag har blivit mamma vilket gör att känslan är underbar, julen är till för barnen i mina ögon och detta årets julfestligheter med nära och kära kommer bli underbar!

I morgon ska julskinkan fixas, jag och syster delar på en eftersom att mannen min är vegetarian och systers son äter ju inte direkt som en häst.

Det ska hinnas städa, studera och gärna en sväng ute i snön men Alva är förkyld och febrig så det återstår att se hur hon mår under morgondagen.

Jag önskar er allesammans en god jul om jag inte dyker upp här mera innan julafton! Kram kram ...



Kommentarer
Sofia

2011-12-21 @ 01:31:42
Sofia

Ni har ju iaf snö där uppe Också, här är det bara grått, kallt och blåsigt. Jularna kommer ju bli helt annorlunda nu när man har barn som du skriver... Det ska bli så mysigt. Fast för Almas del så blir det Först nästa jul som hon med kommer uppskatta. Kram

2011-12-21 @ 01:37:01
tjockismamman

Ja nu när man har barn är det verkligen underbart med jul måste jag instämma...men som jag skrev tidigare julen blir ju det man gör det till.. i år har jag bestämt att ingen stress inga MÅSTEN.. man är ju egentligen inte TVUNGEN o göra alla MÅSTEN heller ju ;)

God jul på dig sofia...

2011-12-21 @ 13:30:34
URL: http://timaki-timaki.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0