Månadsdagen ♥



Mamma och Pappas prinsessa fyller 1 månad och jag ska arbeta mitt första arbetspass ikväll, i era öron kan det låta konstigt att jag redan efter en månad ska börja jobba extra, folk tänker säkert " Hur kan du längta efter jobbet när du har fått en underbar dotter" och jag förstår om jag tänker så men jag har saknat jobbet från den dagen jag slutade och gick hem på gravidpenning och mammaledigt den 31:a Januari 2011 bara för att Servicehuset Bagaren är en underbar arbetsplats med bra gemenskap!

Jag älskar verkligen min dotter överallt och tycker det är underbart att gå hemma med henne men en annan sida hos mig längtar verkligen efter att börja jobba, för att jag ska kunna samla "energi" behöver jag börja jobba för att komma hemifrån och göra annat. Alla är vi olika.

Jag saknar det sociala från jobbet, underbara kollegor samt pensionärerna. Jag får en annan bekräftelse när jag arbetar bara för att jag vet att jag kan det jag gör, jag känner mig säker när jag jobbar och jag känner en lycka av att veta att jag kan hjälpa andra. Visst hjälper jag min dotter genom att finnas där för henne och jag hjälper henne utvecklas men på ett annat sätt.

Innan jag blev gravid har jag alltid jobbat väldigt mycket under många år på en stressig arbetsplats och för mig är det då svårt att göra av med samma energi hemma. Jag har överskottsenergi som jag behöver bli av med !

Jag börjar bli smått nervös över att komma tillbaka till jobbet eftersom att jag inte jobbat på två månader och förändringar sker fort. Många har dött och många nya pensionärer har flyttat in men det kommer gå bra för jag kan mitt jobb och vet vad jag gör. Kommer förhoppningsvis kännas som om jag aldrig vart därifrån !




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0