Första klänningen!








Vad har hänt sen sist jag bloggade, får fundera ett slag. I Torsdags hade vi en tid på socialförvaltningen för att skriva faderskapspapper så nu är Tony Pappa på "riktigt" som dom så fint uttryckte sig på socialförvaltningen. På Torsdagseftermiddagen kom Linnea till oss för att stanna över natten, så himla trevligt då man inte ses så ofta nu när hon bor i Uddevalla. Vi tog en tur på staden och Tony stannade hemma med prinsessan.

På fredagen stannde vi inne hela dagen och bara hade mys, Jag, Alva och Linnea. Dagen bara sprang i väg och det var dags för Linnea och dege sig. Senare på Fredagkvällen kom Naomi hem för att stanna över natten, då hon fyller 7 år nu på måndag den 4:e April bjöd vi på lite kalas här hemma.

Idag Söndag har vi vart ute i Varola större delen av dagen för att hälsa på min Mamma, Alvas Mormor. Vi fikade och åt mat och bara umgicks och lekte med mosters älskade Oliver som hade sovit där förgående natt.

Helgen har vart lugn och fin men prinsessans "utbrott" håller i sig och kommer krypandes fram under kvällen. En rolig sak är att hon har blivit starkare i nacken. När hon ligger och sover på mitt bröst lyfter nacken och flyttar huvudet åt det andra hållet.  Jag ser verkligen för var dag som går att min prinsessa blir större, jag vill inte att hon ska växa så fort. Vill att hon ska vara min prinsess bebis länge !

Som ni ser högst upp på bilden hade hon på sig sin första klänning i Fredags, fortfarande en aning stor en hon var urgillig för det! Innan hon vuxit till sig får det vara en "långklänning" ;)


Kommentarer
Sarah

Har du testat att ge minifom droppar? Kan underlätta för henne om det är gasig mage. Är de återkommande tid varje kväll? Hoppas de löser sig =)

Kramis

2011-04-03 @ 20:14:42
Anonym

Hej Sarah!

Tror inte det är gaser. Hon pruttar och rapar väldigt mycket och bajsar två gånger nästan varje dag.

Vi använder bifidus i ersättningen.

Tror att hon vid den tiden blir väldigt trött då hon är vaken väldigt mycket på eftermiddagen, hon får nog väldigt svårt att slappna av och somna men hoppas det snart blir bättre :)

2011-04-03 @ 21:31:32
Erika - Mamma till Tino

Så söt hon är!

Jaa, dom låg ju nästan på samma vikt och längd. OCh då gick du ändå över va?

Tino va ju förtidig, men han vägde inte så lite som man tror ;) han var en ganska stor bebis :)

Kram

2011-04-04 @ 09:47:55
URL: http://eeaberg.blogg.se/
Tjockismamman

Tror nog det är ändå lite gaser i tarmarna som gör att hon blir lite otröstlig på kvällskvisten..

Tycker du kan testa minifoam dropparna.. det gör ingen skada på tjejen...



Hon är ju bara för söt din lilla tjej...

2011-04-04 @ 10:58:38
URL: http://timaki-timaki.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0