Axelsovande bebis!







I går kväll var det ett lindrit litet "utbrott" Alva fick, det kom och det försvann snabbt. Skönt! Våran bebis gråter/skriker inte alls mycket så när det väl kommer skär det i hela hjärtat. Både hos mig och Tony.

I natt har hon vaknat 01.00 , 04.00 och 7.30 och så här har det hållt på sen vi kom hem från BB. Hon äter mellan 90-100ml var tredje timma, äter för det mesta var tredje timma på dagen och natten. Jag känner att jag får den sömn jag behöver men det som tär på min kropp är att vakna upp några gånger under natten. Ögonen går i kors och jag hittar knappt till köket för att fixa flaskan, tända nattlampan i sovrummet så man lyckas se någonting, flaskan i munnen på Alva och mina ögon går ännu mera i kors och ögonen svider av torrhet, håret är i vägen för ansiktet och hela kroppen kliar och med inga händer till övers är det inte lätt att åtgärda. En hand på flaskan och en om Alva. När halv timmen har gått och Alva nästan ätit färdigt är jag pigg som en lärka, nu är det inte allt för lätt att somna om och speciellt inte med en snarkande sambo intill sig !
Det har gått tre veckor sen Mammas älskade föddes men jag längtar redan efter längre sammanhängande timmar med  sömn. Under min graviditet hade jag sällan en dålig natt med sömn, önskar att jag hade haft det ibland så kroppen kunde förbereda sig en aning på vad som komma skall. Jag har fått sån respekt för ensamstående Mammor, hade jag vart ensamstående hade jag levt som en.. ja, jag vet inte vad. En mumie kanske ! ?

Hela förmiddagen har prinsessan velat sova på min axel men när hon somat till lade jag henne i sängen men vips så var hon vaken och skrek. Hungrig tänkte jag, Nej hon åt ju nyss. Jag lade henne på axeln och hon somnade på två röda. Jag har nu gjort ännu ett försök med att lägga henne i sängen men nu hör jag att hon börjar gny. Inte lätt att fixa här hemma med en bebis sovande på axeln och vi som får besök klockan 14.00 av min kusin Jane och hennes två barn, vi får väl se hur det går med Alvas sovande. Får väl se ut som det gör här hemma och jag får se ut som jag gör med nattfrissen och dålig på håret! ;)
Fatta mig inte fel, jag älskar när hon sover på axeln. Det är det mysigaste som finns!

Idag går alla mina tankar till min älskade sambo. Jag och Alva älskar dig ! ♥





Måste bara lägga upp en bild som jag hittade när jag bläddrade omkring bland bilderna på datorn.
Detta är min systers "köttbulle gubbe" , detta var minsann en rolig måltid vill jag lova. Som vi skrattade ! ♥





Kommentarer
Sarah

Ja det är hemskt att gå upp på nätterna.

Men förhoppningsvis blir de bättre snart. Så olika barn. Dock sover oftast ersättningsbarn bättre än ammande på nätterna. När hon ätit typ 100ml vill hon ej ha mera eller? Tänkte om hon kanske ville ha några ml till & kanske hon sover någon timma mer. Så fort jag gav ersättning till Agnes & Gustav sov de som stockar. Men de åt mkt mer vid samma ålder. Men sådant är ju så olika. Man kan ju inte tvinga i dom mat heller.

Kramis

2011-04-04 @ 13:18:29
Anonym

Efter 90-100ml tar det stopp och hon vill inte ha mera. Vägrar öppna munnen ;)

2011-04-04 @ 13:25:46
Emma - Mamma till Kira

Kira har äntligen börjat sova bättre på nätterna, men det går i perioder. Hon ju kolik så ibland kommer hon (och jag) i säng kl 6 på morgonen... Sådär skoj :(

2011-04-04 @ 19:27:02
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0