110424




Underbara vår/sommar väder!

Var ett tag sen jag skrev så funderar på vad som har hänt det senaste. På skärTorsdagen tog jag och Annelie med barnen till Stellas lekland. Det var uppskattat. Jag köpte ett parasoll man fäster i balkongräcket. På eftermiddagen rensade vi i Naomis rum, både leksaker och kläder.

Långfreadgen spenderades hemma hos svärföräldrarna där vi blev bjudna på mat. Farmor Kerstin skulle byta blöja på Alva och ett roligt blöjbyte blev det. Prinsessan blev så avslappnad att hon bajsade fyra gånger till under blöjbytet samt la av världens prutt så farmor Kerstin påstod att hon kände vinddraget! Detta var nog det roligaste blöjbytet, frågan är om det var både första och sista gången Farmor ville byta en bajsblöja? ;)
På kvällen var det dags för storasyster Naomi att åka tillbaka till Tibro och sin Mamma men hon kommer tillbaka till helgen.

På morgonen den 23:e ringde jobbet och frågade om jag kunde hoppa in och jobba en natt och visst kunde jag det nu när det är storhelg och allt, då känns det extra bra att ta cykeln till jobbet. Detta är nu min första natt i från prinsessan och det kändes jobbigt att lämna henne men jag vet att hon har det bra hemma med sin Pappa.
Alva har under dagen varit hos sin Mormor för första gången själv så jag kunde sova lite innan nattarbetet eftersom att Tony inte var hemma. Allt hade gått bra hemma hos Mamma och hon var glad över att hon äntligen har fått vara barnvakt åt sitt barnbarn för första gången!

Jag sitter som sagt på jobbet och skriver detta inlägg då det är lugnt just nu men klockan två är det dags för ännu en runda med tillsyner och blöjbyten men jag hoppas att det kommer larma innan dess annars lär jag somna!
När jag slutar i morgon bitti (7.15) ska jag ta mig en cykeltur hemmåt för att sova och förhoppningsvis vakna upp till ännu en dag med underbart väder. Är det Våren/sommaren som har kommit för att stanna tro?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0